Magyar építőipari cég kezd hódító hadműveletbe Európában

2020. december 14.

Egy sikeres pályázatra alapozva határozott és nagyra törő célokat tűzött ki tagvállalata számára a KÉSZ Csoport Nyugat-Európában. A KÉSZ Metaltech már most is olyan világszínvonalú megoldásokkal dolgozik, amelyekkel bárhol sikeressé válhat, de ezt az üzenetet el is kell juttatni a megcélzott piacokra. Interjú a KÉSZ Csoport marketing igazgatójával, Metykó Tiborral.

A KÉSZ Csoporthoz tartozó KÉSZ Metaltech Kft. 50 millió forintos támogatást nyert a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség együttműködésében kiírt pályázaton. A főleg acélszerkezet-szereléssel, illetve homlokzatburkolatok gyártásával és kivitelezésével foglalkozó vállalat az összeget kimondottan marketing célú tevékenységre költheti, annak érdekében, hogy megerősítse külpiaci tevékenységét. A sikeres pályázatról és a mögötte álló koncepcióról a KÉSZ Csoport marketing és vállalati kommunikációs igazgatójával, Metykó Tiborral beszélgettünk.

Mit lehet tudni a fejlesztésről, és miért fontos a cégcsoport számára?

Maga a projekt 100 millió forintos költségvetéssel bír, így ennek a felét fedezi majd a vissza nem térítendő támogatás. Ezt a fajta fejlesztést többek között az indokolja, hogy a KÉSZ Csoportnak, az iparágban egyedüliként, jelenleg öt országban van leányvállalata Magyarországon kívül: Románia, Németország, Szerbia, Ukrajna és Oroszország piacán is ott vagyunk, az árbevételünk mintegy 20 százaléka külföldi piacról származik, de határozott célunk, hogy tagvállalataink új nemzetközi piacokra is belépjenek.

Ez már most jelentős értéke a társaságnak, amit szeretnénk tovább erősíteni, hiszen nagyon kevés olyan magyar márka van, amely külföldön jelentős bevételeket termel.

Ráadásul ez nem csak bevételt, hanem eredményt is jelent, melynek jelentős részét hazai fejlesztésekre költjük, hozzájárulva a magyar gazdaság fellendüléséhez és munkahelyek teremtéséhez.

Milyen szerepet tölt be a piacon a támogatást elnyerő KÉSZ Metaltech Kft.?

Egy olyan tagvállalatunkról van szó, amely már jelen pillanatban is rendelkezik nemzetközi referenciákkal. Határozottan az a célunk, hogy ez a jövőben is így legyen, sőt bővüljön. Van konkrét célpiaca, amelyen az elemzéseink alapján az látjuk, hogy lehet esélye a növekedésre: ez főleg Németország, Ausztria és Svájc, de a skandináv régióban is szeretnénk teret nyerni.

Miért pont a KÉSZ Metaltech-kel indultak el a pályázaton?

A vállalatnak több olyan projektje futott vagy indult be a közelmúltban, ami bizonyította, hogy amire ők képesek, arra igenis Európában vagy akár világszerte is lehet piaci igény. Elég olyan kiemelkedő projektekre gondolni, mint a magyar fővárosban épülő Agora komplexum, a Lettországban 80 ezer férőhelyes szabadtéri színpaddal létrejött kulturális központ vagy a Hungexpo revitalizációs programja. Ezen projekteken az acélszerkezet szerelését a KÉSZ Metaltech végzi, miközben világszínvonalú megoldásokat alkalmaz.

Az a célunk, hogy a cégcsoport külföldi bevételeinek a fent említett 20 százalékos arányát rövid távon a KÉSZ Metaltech esetén 30 százalékig tornásszuk fel.

Ebben az évben a homlokzatburkolat tekintetében elértük a 35 000 m2 legyártott felületet, míg jelenleg a jövő évre már 50 000 m2 lekötött megrendelésállományunk van, és a jelenleg futó fejlesztéseinkkel a saját gyártási kapacitásaink és tudásunk elérhetővé teszik az éves szinten akár 80-90 000 m2 gyártását már januártól.

Konkrétabban bemutatva milyen lépéseket tervez a cégcsoport a támogatásra alapozva?

A cél az, hogy a jelenleg kapcsolati hálón keresztül érkező üzletszerzéseket és megkereséseket ki tudjuk bővíteni a jövőben. Olyan új külpiaci szegmenseket mozgósítunk, amelyek számára a KÉSZ Metaltech szolgáltatásai hasznossá válhatnak. Első lépésben elemezzük a lehetőségeket és a piacot, azután pedig elkezdjük a vállalat nagyon erős pozicionálását ezeken a külpiacokon. Egyértelmű célunk, hogy a márkát külföldön is ismertté és erős piaci szereplővé tegyük.

Mire irányul pontosan a piaci elemzés?

Célpiacokat és célszemélyeket azonosítunk, de nem feltétlenül nevekre kell gondolni, inkább funkciókra: például egy-egy vállalatcsoporton belül a beszerzésért, az innovatív megoldásokért, a műszaki vezetésért felelős munkakörökre, de gondolhatunk akár a tervezőirodákra is. Minden szempontból elemezzük, mire kíváncsiak, hogy győzhetők meg, mekkora büdzsével rendelkeznek, hol helyezkednek el az adott vállalat szervezetében. Összességében szükségünk van arra, hogy tudjuk, ők mire rezonálnak,  mire van szükségük, és mivel befolyásolhatók a döntéseikben, valamint az igényeikre releváns válaszokkal felépített tartalmakkal győzzük meg őket arról, hogy a KÉSZ Metaltech a legjobb megoldás. Ezek után náluk építjük fel a KÉSZ Metaltech brandjét.

Célunk, hogy ennek köszönhetően, ha olyan igényük van, amit ki tudunk szolgálni, akkor minket keresnek majd meg először, de legalábbis ott legyünk a shortlisteken.

Milyen lépései vannak a brand felépítésének?

Elsőként a vállalat jelenleg birtokolt digitális felületeit strukturális és tartalmi szempontból is nemzetközivé tesszük – kezdve a vállalat weboldalával - , hogy a kampányokat le tudjuk futtatni. Ezek során a külpiaci szereplők releváns tartalmakat, kompetenciákat és egységes arculati elemeket kell, hogy megismerjenek.

Mindezek mellett egyéb értékesítést támogató (lead gen) aktivitásokat is végzünk majd a most nyert forrásból. Ez jelenthet rendezvényeken való megjelenéseket, előadásokat vagy akár saját szakmai rendezvényeket, illetve célzott, digitális felületeken futtatott értékesítést generáló és sales funnelt építő kampányokat. Tudatosan az elmúlt munkáinkból létre is hoztunk egy mockup parkot Kecskeméten, ahol a megoldásaink 1:1 méretben megtekinthetővé, „megsimogathatóvá” válnak. További fontos eszköz, hogy kontaktadatokat, akár adatbázisokat építsünk ki, és vásároljunk.

A célzott szegmensek elérését nagyban segítik a social media és egyéb digitális csatornák, amelyek biztosítják, hogy kiszűrjünk akár nagyon szűk célcsoportokat is, és csak ők lássák a hirdetéseinket, üzeneteinket. Mindezekhez akár olyan ügyféltámogatási és ügyfélkezelési rendszer is párosulhat, amivel nem csak egy adott pillanatban, hanem hosszú távon végig tudjuk követni a partnerek ügyféléletciklusát, annak érdekében, hogy ne csak egyszeri üzletkötések történjenek.

Hol tartanak most ezek a folyamatok?

A brand újraformálása már folyamatban van, elkezdődött a digitális médiafelületek újragondolása is. A piacelemzések pedig szintén haladó fázisban járnak, legkésőbb a jövő év elejére eredményt is hoznak. Ezekre építve a jövő év első felében célzottan elkezdjük a marketing aktivitásokat és kampányokat. Tekintve, hogy a most elnyert támogatás egy évre szól, jövő novemberig kell a keretösszeget elköltenünk.

A korábban említett 30 százalékos külföldi mutató mellett milyen egyéb céljai vannak a projektnek?

Alapvetően ez a legfontosabb, hogy a társaság bevételeit és eredményét tudjuk növelni rövid távon.

De természetesen nem egy tiszavirág életű bővülés a cél, hanem tartós jelenlét a nemzetközi színtéren is. Továbbá akkor lennénk elégedettek, ha nem csak a KÉSZ Metaltech hanem az egész cégcsoport szintjén megágyaznánk egy még jelentősebb nemzetközi pozíciónak. Jó jel, hogy már a tengerentúlról is van érdeklődés a szolgáltatásaink iránt.

Hangsúlyozom, ezt nem egy egyéves projektnek tekintjük, sokkal inkább a jövő megalapozásának.

Ez azt jelenti, hogy saját forrásból, támogatás nélkül is költenek ezekre a marketing célokra?

A KÉSZ Csoport teljesen nyitott erre, és ez látszott is az elmúlt időszakban, talán kicsit rendhagyó és úttörő módon a hazai iparágban. Ugyanakkor nagyon üdvözítőnek tartjuk azt, hogy erre kormányzati források is rendelkezésre állnak, a magyar kis-, közép- és nagyvállalatokat is egyaránt támogatva.

forrás: https://magyarepitok.hu/aktualis/2020/12/magyar-epitoipari-ceg-kezd-hodito-hadmuveletbe-europaban