Centrál Médiacsoport ZRT

Iparági szektor: média
Megoldási terület: ügyfélkapcsolat-kezelés, marketing tevékenységek, előfizetési folyamat támogatása

Ügyfél
Ügyfelünk, a Centrál Médiacsoport ZRT. Magyarország vezető médiavállalata. A magazinpiacon a kiadó 42%-os piaci részesedéssel rendelkezik, több mint 600 munkatársa 20 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 35 magazin és 7 portál tulajdonosa és konferenciaszervező részlege, a Figyelő Fórum évente átlagosan 45 üzleti konferenciát és szemináriumot rendez. A cég 2002-ben indította be könyvkiadási, eseményszervezési és laphoz kötődő termékértékesítési tevékenységét, illetve márkakiadványok készítését végző részlegét.

Probléma
A Centrál Médiacsoport egy rendkívül gyors expanzió után a magyar médiapiac egyik legfontosabb szereplőjévé vált. Az előfizetők növekvő száma szükségessé tette, hogy a kiadó a régi elavult rendszereit egy olyan korszerű integrált ügyfélkapcsolati CRM rendszerre cserélje, ami képes az előfizetők adatainak teljes körű kezelésére, integrálni lehet a kiadó előfizetői portáljával, illetve a pénzügyi rendszerrel, képes kiszolgálni a megnövekedett számú belső felhasználót, és módot ad OLAP alapú elemzések elvégzésére.

Megoldás
A problémák megoldására az IBCnet Kft. egyedi fejlesztésű, az ügyfél igényeire rugalmasan testre szabható Hyperbrain-es rendszerét alkalmazta. Ez az egyedi igények alapján kialakított informatikai rendszer a teljes előfizetési folyamatot, a kapcsolódó folyamatokkal együtt (call center, előfizetési osztály tevékenysége, marketing akciók tervezése, értékesítési bizonylatok automatikus, összesített feladása a könyvelési rendszerbe) egy egységes rendszerként szolgálja ki. A call-center munkatársak számára egységes felületet biztosít a hívó ügyfél beazonosítására, áttekintést nyújt az ügyfél megrendeléseinek és reklamációinak állapotáról, és történetéről. Minden részletes információ, ill. minden a call-center ügyintéző számára szükséges művelet (megrendelés kezelés, számla újraküldés, reklamációrögzítés, stb.) maximum két kattintással elérhető. Az ügyfélnyilvántartásban elkerülhetetlenül fellépő duplicitásokra kifinomult deduplikációs algoritmus figyel, és azokat automatikusan, vagy kézi jóváhagyással összevonja.

Előnyök
Az új HyperBrain alapú rendszernek köszönhetően: 

  • Az adott marketing akció típusától függően a megrendelések és a számlázások kezelése automatikus. 
  • A nagy mennyiségű, részletes megrendelési adatok strukturált nyilvántartása lehetővé teszi azt, hogy például nemre/életkorra/érdeklődési körre stb. szempontokra fókuszáló akciók kivitelezhetőek legyenek, illetve a vásárlói magatartások elemzése is elvégezhető legyen. 
  • A különböző marketing elveknek megfelelő hosszabbítási szokások rugalmas kezelése, egy vagy többkörös megkeresésen alapuló hosszabbítási ajánlatok lehetőséget adnak a vevői magatartások további elemzésére. 
  • Az egyes marketing akciók hatékonysága mérhetővé válik az alapján, hogy nyilvántartásban vezetik azt, hogy egy-egy megrendelési lehetőségről hol hallott az ügyfél.
  • A rendszer rugalmas eszközöket biztosít a termékek kategorizálására és termékcsomagok kialakítására és kezelésére. 
  • Az árak könnyedén tervezhetőek az ügyfél kategóriájától, a marketing akciótól, az időszaktól és az önálló vagy csomagban történő értékesítéstől függően. 
  • A marketing akció nyilvántartás vezérli az akciók időszakára eső, és akcióhoz tartozó termékekre vonatkozó megrendelések árazását, az akciós ajándékok odaítélését az akció típusa és paraméterei alapján (Első x befizető, fix, sorsolt ajándék stb.) 
  • Weben, Telefonon, e-mail-en, postai úton, vagy egy rendezvényen személyesen bejelentett megrendelések fogadása egyedi vagy kötegelt (import) beviteli lehetőséggel. 
  • A megrendelés -> számlázás -> fizetés -> kézbesítés folyamatának minden eseménye követhető, ill. egyedileg vagy csoportosan végezhető. Ez magába foglalja a különböző számlák készítését, számlanyomtatást, vagy külső nyomtatásra történő exportálást, a fizetések és csoportos beszedések kötegelt feldolgozását, a kézbesítést végző terjesztő felé küldött ill. a terjesztőtől kapott adatállományok kezelését. 
  • A rendszer 2003 óta üzemel, és ezres nagyságrendű terméket, százezres nagyságrendű ügyfelet, milliós nagyságrendű megrendelést, számla és előfizetés nyilvántartást kezel.